Mini forum o Valve Hammer Editor

Forum poświęcone programowi Valve Hammer Editor


#1 2010-03-31 13:35:19

Kamil980

Administrator

Zarejestrowany: 2010-03-29
Posty: 1
Punktów :   

Jak zrobić Drabinkę?

Witam w tym Tutorialu przedstawię jak wykonać drabinę do gry Counter-Strike 1.6 w VHE 3.4
Krok.1

http://img511.imageshack.us/img511/7057/31242706.png


Utwórz bryłę i ustaw ją jak na zdjęciu.
Krok2.

http://img522.imageshack.us/img522/754/29264970.png


http://img716.imageshack.us/img716/9919/76352956.png


Kliknij na utworzoną bryłę drugim klawiszem myszy (prawym) i wybierz Przekształć w Byt.
Jako byt wybierz func_illusionary a następnie tryb renderowania Solidnie.
Następnie przechodzimy do zakładki Nasycenie i wybieramy 255,aby niebieskie paski między szczebelkami nie były widoczne.(W następnym punkcie dowiesz się o co chodzi).
Krok.3

http://img248.imageshack.us/img248/2560/27721860.png


Zaznaczamy nasz Byt func_illusionary i Klikamy Teksturowanie  (Shift+A)
po czym klikamy wyszukaj i w Pole Filtr wpisujemy ladder i wybieramy pierwszą teksturę

http://img42.imageshack.us/img42/1572/50662388.png


Klikamy naklej i w opcji skala dopasowujemy teksturę i spłaszczamy Byt tak jak na obrazku:

http://img194.imageshack.us/img194/8194/51455602.png


Krok.4

http://img121.imageshack.us/img121/245/44640098.png


Tworzymy Bryłę jak na obrazku i naklejamy na nią teksturę "AAATRIGGER" ponieważ ta bryła a za chwilę Byt nie będzie widoczny w Grze.
Gdy już nakleimy teksturę "AAATRIGGER" przekształcamy w Byt:

http://img265.imageshack.us/img265/668/83310677.png


Wybieramy func_ladder:

http://img402.imageshack.us/img402/3762/76620006.png


I zamykamy okienko Właściwości.
Krok.5
Zmniejszamy siatkę do maksimum (Lewy górny róg pod "Edycja".)

http://img12.imageshack.us/img12/9746/88088547.png


A następnie "spłaszczamy" nasz Byt func_ladder tak jak na obrazku:

http://img709.imageshack.us/img709/6263/93622690.png


I dosuwamy:

http://img694.imageshack.us/img694/1954/97476285.png


I Gotowe!

UWAGI
Byt func_illusionary nie może ani trochę "wchodzić" w ścianę ponieważ drabinka będzie "mrugać" a func_ladder nie powinien nachodzić na func_illusionary.
func_illusionary - Jest to tylko tekstura drabinkki bez żadnych właściwości.
func_ladder - To prawdziwa drabina.Jest ona w grze niewidzialna.

A oto efekt naszej pracy:

http://img682.imageshack.us/img682/4797/24367335.png


http://img441.imageshack.us/img441/8774/74429834.png


http://img192.imageshack.us/img192/8510/19363191.png




By Kamil980.
Tutorial jest w 100% mój nie jest on zgapiony od żadnego użytkownika.
W razie problemów pisz na GG 15962640.
Zakaz Kopiowania bez mojej zgody!
Wszystkie Prawa Zastrzeżone!

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
GotLink.pl